یادواره 7 شهید هنرمند شهرستان رودسر برگزار می شود
کد خبر: 3532192
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
سوم مهر؛

یادواره 7 شهید هنرمند شهرستان رودسر برگزار می شود

گروه اجتماعی: رئیس ارشاد اسلامی رودسر از برگزاری یادواره 7 شهید هنرمند شهرستان رودسر ساعت 10 شنبه، 3 مهر در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی این شهرستان خبر داد.

علی فلاح رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری یادواره 7 شهید هنرمند شهرستان رودسر خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، کانون بسیج هنرمندان شهرستان رودسر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، یادواره 7 شهید هنرمند شهرستان رودسر را ساعت 10 شنبه، 3 مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار می کنند.

وی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدایی است که در دفاع مقدس برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند لذا باید حقایق این دوران و ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان و شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر با بیان اینکه شهرستان رودسر بیش از 700 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، گفت: 7 شهید این شهرستان هنرمند بودند که در عرصه های حفظ قرآن، خطاطی، بازیگری، شاعری و نویسندگی فعالیت داشتند.

فلاح رنجبر تصریح کرد: یکی از شهدای هنرمند شهرستان رودسر، شهید «سید حبیب الله شفیعی» بوده که در یکی از روستاهای تابع شهرستان رودسر به نام دیودره در یک خانواده متدین دیده به جهان گشود. شهید هنرمند دیگر شهرستان رودسر، شهید «محمدباقر ملایی» بوده که زادگاهش روستای کویه سفلی از توابع شهرستان رودسر است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: هنرمندان آسمانی دیگر شهرستان رودسر، شهید «مرتضی بکایی» و شهید «عیسی سلیمانی» می باشند.

وی دیگر شهید هنرمند شهرستان رودسر را شهید «احمد آقاجانی» معرفی کرد و گفت: شهیدان «احمد زمانی» و «علیجان بی نیاز» نیز دیگر شهدای هنرمند شهرستان رودسر می باشند که مراسم یادواره این عزیزان، در رودسر برگزار خواهد شد.

captcha